07 Grudzień 2024
Jakie konsole fryzjerskie wybrać do swojego salonu?
Jak wygląda praca barbera?
Rozdwojone końcówki nie są już problemem!
Klient może spędzić w tym miejscu sporo czasu. Często łączy się ją z recepcją, czyniąc z niej wizytówkę salonu. Czym jest pomieszczenie, o którym mówimy? O poczekalni dla fryzjera. Dowiedz się, jak sprawić, by Twój salon fryzjerski był bardziej komfortowy dla klientów.
Poczekalnia w salonie fryzjerskim powinna być wygodna i dobrze urządzona, aby klienci czuli się w niej jak w domu. Powszechne dla wszystkich jest posiadanie poczekalni z kanapą, sofą, krzesłami czy stolikiem. Poczekalnia może być jeszcze bardziej ściśnięta. Nie powinna być traktowana jako magazyn, ale jako miejsce, w którym można nawiązać relację.
Poczekalnia w salonie fryzjerskim nie służy jako miejsce do przechowywania. Jest tam po to, aby klient czekał na swoją kolej, a nie po coś innego. Takie poczekalnie często kojarzą się z gabinetami lekarskimi. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby umilić klientom oczekiwanie. Możesz również zbudować relację z klientami, więź i ostatecznie sprawić, że wrócą do Ciebie.
Joey Coleman w swojej bestsellerowej książce wyjaśnia, że możesz przekształcić pojedynczą sprzedaż w długoterminowe relacje w zaledwie 100 dni. Aby to osiągnąć, musisz przejść przez 8 etapów. Podróż klienta zaczyna się znacznie wcześniej niż w poczekalni, ale to właśnie w tym niepozornym miejscu można powiedzieć, że zaczyna się na poważnie. W poczekalni warto umieścić coś więcej niż kanapę, stolik czy wieszaki na ubrania.
Joey Coleman w książce Never Lose a customer Again (którą gorąco polecam każdemu, kto sprzedaje lub kupuje cokolwiek) wspomina o 8 etapach customer journey. Te etapy pomogą nam zbudować trwałą relację i nadal zdobywać zadowolonych klientów, jeśli będziemy postępować zgodnie z właściwymi krokami.
Jak zapewne wiesz, w poczekalni są dwa etapy: ocena i atrybucja.
Aby klient poczuł się wyjątkowo, nie wystarczy tylko kanapa, stolik i wieszak na płaszcze w Twojej poczekalni. Warto zwrócić uwagę na inne szczegóły, takie jak muzyka, rośliny czy zapach. Poczekalnia może pełnić dwie funkcje.
Może to być naklejka, naszywka, zakładka do książki, magnes na lodówkę, brelok lub kopertówka, notes, czy czekolada zapakowana w papier z nazwą Twojego salonu. Zapewne znajdą się też inne pomysły. Nie ma znaczenia, jaki gadżet wybierzesz, warto obdarowywać klientów takimi upominkami. Dlaczego? Ponieważ przynoszą one szczęście i tworzą więź. A o to przecież w tym wszystkim chodzi.
Nie da się dokładnie opisać powierzchni idealnej poczekalni w salonie fryzjerskim. Dużą rolę odegra wielkość salonu, liczba i ilość wykorzystywanych stanowisk, a także liczba klientów korzystających z usług.
Poczekalnia nie stanie się zatłoczona, jeśli pracuje w niej tylko jedna lub dwie osoby. Klienci będą mogli dość łatwo wymieniać informacje. W salonie może pracować kilku fryzjerów w różnych godzinach. Może to prowadzić do tego, że w poczekalni salonu będzie czekać więcej osób jednocześnie.
Nie warto wydawać zbyt wiele na sofy czy kanapy. Duża, pusta poczekalnia może być przytłaczająca i... zniechęcająca. Podobnie jest w restauracjach. Chętniej wchodzimy do restauracji, jeśli już ktoś tam jest. Puste restauracje mogą odstraszać. Duża, pusta poczekalnia również może odstraszać klientów.
Powinno być więcej miejsc siedzących dla klientów. Ale, jak już wspomniałem, nie ma co przesadzać. Lepiej jest mieć kilka mniejszych krzeseł niż jedną sofę lub fotel, jeśli masz małą poczekalnię. Pozwoli to klientom czuć się bardziej komfortowo i pozwoli im siedzieć osobno.
Dwa krzesła są lepsze niż jeden duży fotel. Niedopuszczalne jest, aby jeden klient usiadł w fotelu, podczas gdy drugi musi stać, ponieważ nie ma wystarczającej ilości miejsc siedzących.
Szukaj złotego środka. Podchodząc do aranżacji poczekalni w swoim salonie kieruj się zdrowym rozsądkiem i umiarem.
Pozostaje jeszcze kwestia bardziej przyziemna, czyli meble do poczekalni salonu fryzjerskiego. Zadanie aranżacji poczekalni do salonu fryzjerskiego podzieliłabym właściwie na dwa etapy.
Powstaje wówczas cała koncepcja
Umeblowanie pomieszczenia
W poprzednich rozdziałach omówiłam koncepcję. Zastanówmy się teraz nad meblami, które sprawdzą się w poczekalni. W poczekalni fryzjerskiej powinny znaleźć się następujące przedmioty (wszystko zależy od tego, jak duża jest Twoja przestrzeń; niektórzy mogą sobie pozwolić na dwie kanapy, a inni muszą zadowolić się jednym fotelem i stolikiem).
Relaks powinien być wizytówką salonu fryzjerskiego. Klienci powinni czuć się swobodnie w poczekalni. Umożliwią to miękkie, wygodne sofy i kanapy. Możesz je dopasować do wystroju wnętrza i konkretnych potrzeb. Zastanów się, ile osób będzie korzystać z salonu jednocześnie. O ile rozmiar jest ważny, o tyle należy zwrócić uwagę również na materiał. Powinien on być trwały i łatwy w czyszczeniu. Choć tapicerka wygląda świetnie, jest trudniejsza w czyszczeniu niż ekoskóra.
Wszystko co powinniście wiedzieć o meblach fryzjerskich oraz produktach i akcesoriach fryzjerskich, w tym też barberskich znajdziesz na naszym portalu "Ranking Fryzjera". Oprócz ciekawych artykułów i porad znajdziecie również rankingi najlepszych produktów dla fryzjerów i salonów fryzjerskich. Zapraszamy!
© Copyright rankingfryzjera.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone.