02 Maj 2024

Jak urządzić recepcję w salonie fryzjerskim?

img

Meble barberskie

Jak urządzić recepcję w salonie fryzjerskim?

Recepcja Twojego salonu to Twoja wizytówka. Choć nie wpływa bezpośrednio na jakość Twoich usług fryzjerskich, jest ważnym elementem Twojego salonu i warto zadbać o to, by wyglądała świetnie. Bo to pierwsze miejsce, które zobaczą klienci.

Dekorując salon fryzjerski musisz zwracać uwagę na wiele rzeczy. O ile ważny jest wybór odpowiedniego sprzętu czy fotela fryzjerskiego, o tyle trzeba wziąć pod uwagę również kolory ścian, dekoracje, a także recepcję. To właśnie recepcja jest miejscem, które klienci zobaczą jako pierwsze, gdy wejdą do salonu. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważne jest naprawdę pierwsze wrażenie.

Jaka jest rola i funkcja recepcji w salonie fryzjerskim?

Recepcja w salonie fryzjerskim to miejsce, w którym klienci po raz pierwszy spotykają się ze stylistą - lub recepcjonistą, jeśli taki istnieje. To tutaj można umawiać się na wizyty, czy to przez telefon, online czy na oko. Recepcja to także miejsce, gdzie zazwyczaj dokonuje się płatności za usługi. Można śmiało powiedzieć, że recepcja jest sercem i duszą salonu. To tutaj rozpoczyna się i kończy podróż klienta.

Ważne jest, aby recepcja salonu była atrakcyjna. Do ogólnego wystroju salonu powinny pasować meble. Ale to nie wszystko. Recepcja powinna być utrzymana w czystości i porządku. To przecież twoja wizytówka. Recepcja to nie magazyn czy system z półkami, które można wyrzucić. Recepcja to twoja wizytówka. To miejsce, w którym możesz zostawić referencje o swoim salonie.

Recepcje fryzjerskie pełnią podwójną funkcję. Mogą być również używane do organizowania przestrzeni. Możesz również wykorzystać meble do organizacji przestrzeni poprzez posiadanie miejsc do przechowywania (np. szafek, półek, schowków). Każdy fryzjer zgodzi się, że w salonie nigdy nie ma wystarczającej ilości miejsca do przechowywania.

Jak urządzić recepcję w salonie fryzjerskim?

Warto zwrócić uwagę na dwie kwestie. Recepcja fryzjerska to przestrzeń lub wydzielone miejsce w salonie, w którym znajduje się sprzęt fryzjerski. Chodzi o to, jak zorganizować przestrzeń i dobrać odpowiednie meble przy aranżacji recepcji salonu. Ten akapit będzie dotyczył przestrzeni. W kolejnym akapicie zwrócimy uwagę na cechy, jakie powinna posiadać funkcjonalna recepcja fryzjerska.

Dwie sytuacje mogą być przez nas obsługiwane. W przypadku dużych salonów recepcja może znajdować się w wydzielonym miejscu i być połączona z poczekalnią. W przypadku mniejszych placówek, recepcja może być zintegrowana bezpośrednio z miejscem pracy. Przyjrzyjmy się obu tym rozwiązaniom.

Rozważ stworzenie osobnego obszaru dla recepcji, jeśli Twój salon jest duży. Możesz umieścić w tym pomieszczeniu terminy, a także kilka krzeseł lub foteli dla tych, którzy czekają na zapisanie się.

Jest to miły akcent, aby zostawić prezenty dla klientów w recepcji. Mogą to być cukierki, gumy do żucia lub naklejki, czy zakładki do książek. Pomysłów na gadżety reklamowe jest wiele.

Upewnij się, że recepcja Twojego salonu jest przyjazna dla dzieci. Użyj murali i wesołych pastelowych kolorów. Dzieci są ważniejsze od dorosłych, jeśli chodzi o zrobienie pierwszego wrażenia. Dobrym pomysłem jest zorganizowanie małego kącika zabaw dla dzieci. Wystarczy stolik, kilka kredek i kartek.

Połączyć recepcję z poczekalnią?

To może być dobry pomysł. Możesz też wykorzystać magię tłumu. Wyobraź sobie, że jesteś klientem, który chce zarezerwować wizytę. Wyobraź sobie, że jesteś klientem, który wchodzi do salonu

fryzjerskiego. W pobliżu recepcji zobaczysz wiele osób czekających na zabieg. Najprawdopodobniej pomyślisz, że jest to dobry salon, ponieważ tak wiele osób chce skorzystać z ich usług. To samo dotyczy restauracji. Badania pokazują, że jesteśmy bardziej skłonni iść do miejsc, w których był ktoś inny. To się nazywa dowód społeczny lub dowód społeczny. Mamy lepsze (bardziej pozytywne) nastawienie do usług/towarów/miejsc, które zasłużyły na rekomendację innych. Dobrym przykładem takiej rekomendacji jest "mała grupa" w poczekalni.

Jeśli planujesz połączyć recepcję z poczekalnią, zadbaj o to, aby przestrzeń była wygodna i przyjazna. Klienci oczekujący na wizyty powinni czuć się swobodnie.

O autorze

Komentarze

Zostaw komentarz