22 Luty 2024

Jak przygotować się do wielkiego otwarcia salonu?

img

Poradnik

Jak przygotować się do wielkiego otwarcia salonu?

Wielkie otwarcie nowego salonu to zwieńczenie wielu działań i długich przygotowań. Zanim będziemy mogli oficjalnie otworzyć salon, trzeba było przeprowadzić wiele inwestycji. Zanim będzie można cieszyć się efektem końcowym i uroczystym otwarciem, trzeba wykonać wiele kroków. Otwierając nowy salon należy wziąć pod uwagę odpowiednie wyposażenie. Salon, który cieszy się renomą nie może obejść się bez specjalistycznego sprzętu. Należy również pamiętać o odpowiedniej promocji. O czym należy pamiętać przed wielkim otwarciem salonu? Zebraliśmy wszystkie istotne informacje.

Kompleksowe wyposażenie

Zarówno fryzjerzy, jak i klienci znają sprzęt używany w profesjonalnych salonach. Każdy z nas ma w domu podstawowe narzędzia, takie jak prostownice, prostownice czy lokówki. Fryzjerzy korzystają z bardziej specjalistycznego sprzętu, który może być droższy, ale w nowym salonie te narzędzia są intuicyjne i naturalne.

Wybór odpowiednich mebli fryzjerskich może okazać się nieco trudniejszy. Dzieje się tak dlatego, że musisz wziąć pod uwagę przestrzeń, w której będziesz pracować, jej przyszły projekt, a także funkcjonalność każdego elementu wyposażenia. Te szczegóły mają kluczowe znaczenie dla ogólnego wyglądu i łatwości korzystania z poszczególnych stanowisk fryzjerskich. Ważne jest, aby dopasować kolory mebli do kolorów ścian. A może szukasz czegoś innego? To od Ciebie zależy ogólny motyw wystroju, ale nie zapominajmy o porządku i czystości wewnątrz. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o nowe salony. Można je zorganizować od początku do końca w przemyślany sposób, bez konieczności wymiany sprzętu.

Fotel fryzjerski

To właśnie o nim najbardziej pamiętają wszyscy, którzy odwiedzają nowy salon. Powinien być atrakcyjny i wygodny zarówno dla klienta, jak i fryzjera. Fotel powinien mieć dobrze wyprofilowane i wygodne oparcie, stabilne, wygodne siedzisko oraz miękkie podłokietniki. Dla fryzjera ważniejsza jest podstawa tego mebla. Powinna ona umożliwiać regulację wysokości krzesła. W zależności od preferencji można wybierać spośród krzeseł z kółkami lub solidną podstawą wykonaną z metalu. Najlepiej wybrać jedną z tych opcji dla wszystkich stanowisk fryzjerskich. Do wyposażenia można dodać wygodne podnóżki fryzjerskie, jeśli chce się zapewnić dodatkowy komfort klientom.

Lustro i konsola fryzjerska

Na ścianie za fotelem zamontowane zostanie lustro dla fryzjerów. Lustro to jest ważne zarówno dla klienta, który chce na bieżąco obserwować swoją fryzurę, jak i dla fryzjera, który może od czasu do czasu rzucić na nie okiem. Przed otwarciem salonu zacznijmy od podjęcia decyzji o wielkości luster. Oczywiste jest, że lustra muszą być na tyle duże, aby klient mógł wyraźnie obejrzeć się od strony ramion i głowy. Czy konieczne są większe modele, aby pokazać całą sylwetkę? To może nie być dobry pomysł dla każdego strzyżonego. Ma to również znaczenie, gdy salon jest duży. W dużych pomieszczeniach małe lustra nie zrobią dobrego wrażenia. Duża ilość dużych luster może optycznie powiększyć przestrzeń w małym salonie.

Lustro często jest tylko częścią konsoli dla fryzjera. Często towarzyszą mu półki i szafki, które są bardzo przydatne z perspektywy fryzjera. Ten element znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie fotela, więc powinien być wkomponowany w całość projektu.

Myjnia samochodowa z fryzjerem

Lśniące, nowe myjnie fryzjerskie powinny być cechą każdego nowego salonu. Najważniejszą częścią wizyty jest mycie włosów. Powinien to być czas dla klienta, w którym może się zrelaksować i odpuścić. Najważniejszym aspektem będzie regulowana wysokość, aby włosy można było ułożyć w wygodnej pozycji niezależnie od wzrostu. Kolorystyka powinna być dobrana harmonijnie do wystroju pomieszczenia. Istnieje wiele uniwersalnych modeli, które mogą być używane zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn.

Meble do poczekalni

Wszystkie pomieszczenia muszą być dostępne dla gości przed otwarciem salonu. Recepcja lub poczekalnia to miejsca, w których klienci będą czekać na obsługę i nie należy ich pomijać. Nie warto spieszyć się z otwarciem salonu, a prace związane z aranżacją wnętrza zostawić na później. Każdy klient powinien mieć możliwość, w dniu otwarcia, rozłożyć się na wygodnej kanapie. W tym przypadku najlepiej sprawdzą się proste, klasyczne meble. Jeśli podczas pierwszej wizyty nie zadbamy o poczekalnię, a klient spędzi w niej trochę czasu, możliwe, że nie wróci już do naszego salonu.

Odpowiednia atmosfera w Twoim salonie

Wizyta u fryzjera może być dla wielu osób wyjątkowym dniem. Wizyta często poprzedzona jest kontemplacją nowej fryzury i nadzieją na zmianę swojego wyglądu. Klienci będą oczekiwać miłych wrażeń podczas całej wizyty w salonie fryzjerskim. Klienci będą oczekiwać przyjemnego doświadczenia, zwłaszcza jeśli odwiedzają salon po raz pierwszy. Personel, który się uśmiecha, a wszystkie meble i zakamarki idealnie wysprzątane to podstawa. Warto również zadbać o to, by umilić pobyt. Świetnym pomysłem będzie promocja, kawa lub herbata serwowana w recepcji ze zdjęciami najbardziej pożądanych fryzur. Każdy pomysł, który zwiększy pozytywne skojarzenia z naszym salonem jest dobrym rozwiązaniem.

Przyciąganie klientów do salonu

Musisz zadbać o to, aby wielkie otwarcie Twojego salonu fryzjerskiego nie zakończyło się katastrofą. Nie zdobędziesz wielu klientów, jeśli otworzysz salon spokojnie przez kilka pierwszych tygodni. Możliwe jest szybkie odzyskanie, przynajmniej części, początkowej inwestycji. Oznacza to, że potencjalni klienci muszą wiedzieć, że lokalni fryzjerzy przebili poważnego konkurenta, którego warto zbadać.

Planując budżet na inwestycję w nowy salon należy uwzględnić wydatki na promocję. Mogą one występować w postaci materiałów stacjonarnych. Mogą to być ulotki reklamowe, reklama w gazecie lub reklama zewnętrzna. Ważne jest, aby zastanowić się nad terminem wszelkich reklam, w tym ulotek i innych form reklamy, które informują jedynie o wielkim otwarciu salonu. Może się bowiem okazać, że inwestycja nie zostanie zrealizowana w terminie. Najlepiej jest zaplanować otwarcie z dużym wyprzedzeniem w stosunku do deklarowanego terminu realizacji. Pozwoli to uniknąć rozczarowań i umożliwi nam wprowadzenie drobnych zmian, np. w wystroju wnętrza.

Promocje i media społecznościowe

Warto zadbać o promocję online. Fan page salonu na mediach społecznościowych można stworzyć jeszcze przed oficjalnym otwarciem biznesu. Można kierować reklamy do konkretnych miejsc za pomocą takich narzędzi jak Instagram i Facebook. Potencjalni klienci mogą cieszyć się na swoją pierwszą wizytę, robiąc zdjęcia stanu przygotowań salonu przed jego otwarciem.

Promocyjne ceny to najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów do nowego salonu, mimo wszystkich Twoich starań. Warto stworzyć przekonującą ofertę na otwarcie salonu i wyeksponować ją w materiałach marketingowych. Klienci z czasem mogą bardziej przyciągnąć się do jakości usług. Jest to jednak coś, co nie będą mogli zweryfikować do czasu pierwszej wizyty. Klienci będą bardziej skłonni do próbowania nowych rzeczy, jeśli zaoferuje się im konkurencyjną cenę.

O autorze

Komentarze

Zostaw komentarz